vrijdag 18 december 2015

Op naar Istanbul

Deze week was het eindelijk tijd voor mijn Turkijereis. Wat leuk om er weer even lekker tussenuit te zijn geweest. Dit keer ben ik weer lekker een paar dagen naar Istanbul geweest. Gelukkig had ik mijn visum alweer op tijd aangevraagd via E-visumturkije24, dan weet je zeker dat alles op tijd binnen is.

Istanbul is eigenlijk één grote bezienswaardigheid. De Topkapipaleis, de Aya Sofia en de Blauwe Moskee. Het nieuwe gedeelte van de stad zoals bijvoorbeeld het Taksim zijn weer op een heel andere manier de moeite waard. Ook een bezoek aan het Aziatische deel van de stad en het Beylerbeyipaleis behoren tot de ingrediënten van een geslaagde Istanbul stedentrip. De stad heeft in totaal meer dan vijfhonderd musea, kerken, moskeeën en paleizen. Het feit dat in Istanbul Oost en West elkaar ontmoeten, maakt de stad tot een boeiende bestemming.

Ik verheug mij nu alweer op mijn volgende reis. Wat is jouw favoriete bestemming in Turkije?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten